dissabte, 6 de desembre del 2008
El JClic
Avantatges pedagogics:
Articles que parlen del JClic:
Avui dia el sistema educatiu que hi ha al nostre país es veu atacat per que no segueix el ritme d’innovació que s’ha produït i que s’està produint a la nostra societat. Per aquest motiu les escoles intenten incorporar aquestes noves tecnologies a les aules, com per exemple els ordinadors.
Ara ve, just l’inici de la incorporació dels ordinadors, certs docents han posat el crit al cel ja que depenent del nombre d’ordinadors que hi ha a l’aula es pensen que la seva figura com a mestre es veurà desplaçada per l’ordinador.
Altres docents veuen positiva la incorporació ja que dota a l’escola de nous recursos d’aprenentatge pels nens. La utilització dels ordinadors com a font d’aprenentatge és bona en certa mesura, no sen pot abusar massa ni tampoc negar-se a la seva utilització.
Hi ha docents que afirmen que l’ús dels ordinadors és beneficiosa pels alumnes. La utilització de les TIC (Tecnologies de la Informació i la Comunicació) representa un innovació educativa que trenca motlles com per exemple, la manera instructiva d’ensenyar els coneixements mentre els nen i nenes escolten al mestre per una aprenentatge del propi alumne a través de l’assaig error alhora que utilitza arguments cognitius, interns per poder desenvolupar l’activitat. Es passa de donar la importància al mestre que ensenya, al alumne que aprèn. Es produeix una interacció amb l’ordinador immediata, per exemple en el cas que l’alumne estigui realitzant un exercici de matemàtiques ja que si la resposta és errònia el mateix programa t’ho dirà i l’alumne podrà rectificar. L’alumne construeix els seus propis coneixements a partir de les seves reflexions i raonaments (autoconsciència d’aprenentatge).
El mestre pot crear programes , per exemple a través de JClic author, relacionats amb l’assignatura i els continguts que ha de transmetre als seus alumnes, d’aquesta manera el mestre guia als alumnes i deixa que aprengui per ells mateixos amb unes eines preestablertes pel mateix mestre.
D’aquesta manera el nen aprèn alhora que es diverteix relacionant imatges, descobrint formes o omplint espais amb paraules.
A més a més la utilització de la xarxa i d’informació i multimèdia pot agilitzar el procés de seguiment i avaluació dels alumnes ja que es pot saber quants cops s’ha connectat un nen i quines activitats ha realitzat dins de la pàgina web del centre, on hi han penjades activitats relacionades amb el contingut curricular que estan fent els nens. D’aquesta manera el mestre sap qui utilitza, com, quan i amb quins resultats ho fa.
Aquí pots trobar les fonts utilitzades:
- http://clic.xtec.net/docs/clicll.pdf
A l'escola Científic Avel·lí Corma de Moncófar de Castelló es va fer un estudi sobre la utilització del Jclic a les aules. Durant 45 minuts els alumnes van realitzar diferents activitats sense cap problema,exepte alguns d'ells que no tenien el programa instal·lat, només els hi va donar temps de fer dos blocs d'activitats dels tres que n'hi havien. Els alumnes s'ho van passar molt bé i van estar motivats en tot moment sense desconcentrear-se. El projecte va confirmar que el 90% dels alumnes no van tenir cap mena de problema i que es poden tractar aaspectes relacionats amb la immigració, la diversitat i la multiculturalitat ja que l'aprenentatge no es basa en l'explicació del mestre sinò mitjançant eines, imatges, números i sons, és a dir, un llenguatge multicultural i senzill.
Aquí podeu veure l'estudi que es va realitzar sobre els alumnes d'aquesta escola valenciana.
TREBALL EN GRUP REALITZAT PER:
Marta Lapuente
Maria Buj
Núria Torres
Carlos Romero
Helena Payan
Subscriure's a:
Comentaris del missatge (Atom)
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada