El quotidià acaba amb l'excepcionalita:
Al començar l'assignatura de Noves Tecnologies ens van assignar a cada parella un tema relacionat amb la informàtica a les aules.
Amb aquest nou sistema, anomenat "TIC", vam poder observar el gran desenvolupament tecnològic que té la nostra societat; és més, vam veure com l'educació pot evolucionar de forma molt positiva en aquest àmbit; com per exemple, el tema que vam tractar la meva companya i jo sobre el programa informàtic "Power Point" per a l'eduació infantil.
A continuació exposaré el treball realitzat a l'aula:
Introducció:
Al CEIP Salvador Espriu (Mongat – Barcelona). Les mestres fan servir la narració de contes per a estimular l’aprenentatge dels alumnes. Mitjançant la representació teatral, dibuixos i power point els nens reforcen el conte.
Nom de la experiència:
Contes amb power point per a l’educació infantil al CEIP Salvador Espriu
(Mongat –Barcelona).
Escola privada o pública:
El CEIP Salvador Espriu de Mongat és un col·legi públic.
Nivell educatiu:
Nens amb edat escolar dels 3 fins als 6 anys.
Descriu molt breument l’objectiu principal de l’experiència:
Aquest projecte genera complicitat amb les famílies a través de la millora de l’aprenentatge i fent ús d’una tecnologia essencial. Els nens mitjançant el conte entenen el món que els envolta amb diverses activitats lúdiques, per exemple; l’ús del power point, fer representacions teatrals dels contes, etc.
Es pot aplicar a algún altre nivell educatiu? Per què?
Pensem que fer ús dels contes a nivel infantil és correcte però que a partir d’aquesta edat és podrien continuar utilitzant aquests recursos, com el power point, per a altres nivells.
Quin programari s’utilitza? Fes una llista.
Utilitzen com la gran eina, el power point. Desprès d’haver après el conte, afegeixen una sèrie d’imatges relacionades amb el conte, dintre del power point, on els nens veuen de manera més clara de que tracta el conte.
Quina és la seqüència didàctica?
Els dilluns de 9:30 a 10:30h els dediquen a la narració de contes. Primer, dos mestres fan una representació teatral. Desprès, els nens treballen el conte fent dibuixos amb un material preparat per les mestres, més tard els dibuixos es pengen a l’aula. Mentre es fan els dibuixos repeteixen frases que es diuen a les transparències del power point, els infants contesten les preguntes que es fan sobre el conte. L’editorial Barcanova publica els contes. Uns quants mestres s’encarreguen de la digitalització i els nens s’emporten a casa els contes en versió paper i el cd o casset.
Per poder resoldre les preguntes anteriors amb més seguretat vam consultar la següent pàgina:
http://www.xtec.cat/perfils/perfils1/index.htm
En conclusió, considero que tots els reportatges que podíem tractar eren molt interessants, des de El fòrum digital fins l'IES Manuel Sales i Ferré (Ulldecona) Alfabetització audiovisual a través de produccions videogràfiques, ja que, els nens aprenen d'una forma diferent i més didàctica, els ensenyem a utilitzar la informàtica des de ben petits i moltes altres coses positives.
Al començar l'assignatura de Noves Tecnologies ens van assignar a cada parella un tema relacionat amb la informàtica a les aules.
Amb aquest nou sistema, anomenat "TIC", vam poder observar el gran desenvolupament tecnològic que té la nostra societat; és més, vam veure com l'educació pot evolucionar de forma molt positiva en aquest àmbit; com per exemple, el tema que vam tractar la meva companya i jo sobre el programa informàtic "Power Point" per a l'eduació infantil.
A continuació exposaré el treball realitzat a l'aula:
Introducció:
Al CEIP Salvador Espriu (Mongat – Barcelona). Les mestres fan servir la narració de contes per a estimular l’aprenentatge dels alumnes. Mitjançant la representació teatral, dibuixos i power point els nens reforcen el conte.
Nom de la experiència:
Contes amb power point per a l’educació infantil al CEIP Salvador Espriu
(Mongat –Barcelona).
Escola privada o pública:
El CEIP Salvador Espriu de Mongat és un col·legi públic.
Nivell educatiu:
Nens amb edat escolar dels 3 fins als 6 anys.
Descriu molt breument l’objectiu principal de l’experiència:
Aquest projecte genera complicitat amb les famílies a través de la millora de l’aprenentatge i fent ús d’una tecnologia essencial. Els nens mitjançant el conte entenen el món que els envolta amb diverses activitats lúdiques, per exemple; l’ús del power point, fer representacions teatrals dels contes, etc.
Es pot aplicar a algún altre nivell educatiu? Per què?
Pensem que fer ús dels contes a nivel infantil és correcte però que a partir d’aquesta edat és podrien continuar utilitzant aquests recursos, com el power point, per a altres nivells.
Quin programari s’utilitza? Fes una llista.
Utilitzen com la gran eina, el power point. Desprès d’haver après el conte, afegeixen una sèrie d’imatges relacionades amb el conte, dintre del power point, on els nens veuen de manera més clara de que tracta el conte.
Quina és la seqüència didàctica?
Els dilluns de 9:30 a 10:30h els dediquen a la narració de contes. Primer, dos mestres fan una representació teatral. Desprès, els nens treballen el conte fent dibuixos amb un material preparat per les mestres, més tard els dibuixos es pengen a l’aula. Mentre es fan els dibuixos repeteixen frases que es diuen a les transparències del power point, els infants contesten les preguntes que es fan sobre el conte. L’editorial Barcanova publica els contes. Uns quants mestres s’encarreguen de la digitalització i els nens s’emporten a casa els contes en versió paper i el cd o casset.
Per poder resoldre les preguntes anteriors amb més seguretat vam consultar la següent pàgina:
http://www.xtec.cat/perfils/perfils1/index.htm
En conclusió, considero que tots els reportatges que podíem tractar eren molt interessants, des de El fòrum digital fins l'IES Manuel Sales i Ferré (Ulldecona) Alfabetització audiovisual a través de produccions videogràfiques, ja que, els nens aprenen d'una forma diferent i més didàctica, els ensenyem a utilitzar la informàtica des de ben petits i moltes altres coses positives.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada